يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۷۹۳
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 17 هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام گرفته و در حدود 156 صنف و اماکن متخلف به علت رعایت نکردن قوانین و ضوابط بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش فکرشهر، ماریا خویش دوست در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و همچنین دستگاه‌های اجرایی را در دو گام اول و دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان خدمات ارزنده این حوزه بر شمرد و افزود: امروزه بهداشت محیط به عنوان راهبردی کلیدی در پیشگیری از بیماری‌ها نقش موثری ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: از اقدامات مؤثر واحد بهداشت محیط  شهرستان دشتستان در دوره شیوع پاندمی کووید ۱۹، می‌توان به انجام بیش از 61 هزار و 61 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی اشاره کرد که منجر به تعطیلی 394واحد صنفی متخلف در این مدت شد و همچنین بیش از4 هزارو 196 مورد اخطاریه صادر که 350 مورد به تعزیرات معرفی شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال طی بازرسی‌های انجام گرفته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تعداد دو هزار و 29 مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده و 216 صنف متخلف به اداره تعزیرات و دادگاه معرفی شده‌اند.

خویش دوست از شهروندان درخواست کرد: با گزارش تخلفات بهداشتی ما را در بهبود شرایط بهداشت محیط یاری داده و در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با  تماس با سامانه 190 شبکه بهداشت را مطلع نمایند تا در اسرع وقت تخلفات پیگیری شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر